Job Blog

Tips om gezonder je werkdag door te komen

Bewegen moet elke dag, maar soms is dit lastig omdat we veel achter ons bureau zitten. We geven je graag 10 tips om meer te bewegen tijdens de werkdag. Voer ze vandaag allemaal uit en verbrand zo minstens 400 calorieën extra.

10 Tips om toch calorieën te verbranden tijdens werk

  • Neem de trap in plaats van de roltrap of de lift: 3 minuten – 37 calorieën.
  • Drink water uit een klein glas of kleine beker zodat je vaker op moet staan om hem te vullen: 5 minuten – 25 calorieën.
  • Haal altijd zelf je drinken op: 5 minuten – 25 calorieën.
  • In je lunchpauze een stukje lopen met collega’s: 20 minuten – 108 calorieën.
  • Ga op een andere verdieping naar het toilet: 4 minuten – 42 calorieën.
  • Sta op wanneer je gebeld wordt: 15 minuten – 40 calorieën.
  • Loop naar collega’s toe voor overleg in plaats van te mailen: 5 minuten – 25 calorieën.
  • Fiets of loop naar je werk. Is de afstand te groot? Stap dan twee haltes eerder uit bij de bus: 15 minuten fietsen – 134 calorieën/10 minuten wandelen – 54 calorieën.
  • Knijp gedurende 1 minuut je bil- en buikspieren om en om 5 seconden aan: 1 minuut – 25 calorieën.
  • Lach veel met je collega’s, hoe meer je lacht, hoe meer calorieën je verbrand: 5 minuten – 25 calorieën.

Wat is jouw tip voor gezonder werken?

About 

0 Comments

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *